Pýtajte sa: +420 770 110 650


Sacharidová chrípka — príznaky a ako sa jej zbaviť

Sacharidy sú zásadným zdrojom energie a preto sú do istej miery návykové. Ich výraznejšie obmedzenie počas nízkosacharidovej diéty preto vedie ku vzniku tzv. sacharidovej chrípky. Na čo sa počas nej  pripraviť a ako ju čo najefektívnejšie zvládnuť? Všetko podstatné sme zhrnuli do nášho článku.  


Sacharidová chřipka

Ako spolu súvisí ketónová diéta a sacharidová chrípka? 

Skvelý spôsob, ako veľmi rýchlo schudnúť prebytočné kilá predstavuje proteínová keto diéta, ktorá v súčasnej dobe patrí medzi najpopulárneie diéty na svete. Je založená na princípe výrazného zníženia pjmu sacharidov (priemerne pod 30 g denne) pri súčasnom navýšení pjmu bielkovín v jedálnku.

Postupne teda dôjde k vyčerpaniu zásob sacharidov, pričom ako primárny zdroj energie sa začnú využívať tuky. Tým sa naštartuje žiadané chudnutie, ktoré so sebou u niektorých ľudí prináša aj sprievodný jav vo forme sacharidovej chpky.

Čo všetko si pod týmto pojmom vlastne predstaviť a ako k nemu dochádza? Čítajte ďalej a dozviete sa všetky podrobnosti.

Prečo keto chrípka vlastne vzniká? Vinníkom je ketóza

Poďme sa teda na celú problematiku pozrieť podrobnejšie. Stav, kedy telo ako primárny zdroj energie začne využívať tuky vo forme ketónov, sa nazýva ketóza. Pre chudnutie je veľmi výhodná, pretože počas nej nedochádza k nežiadúcemu ukladaniu tukových zásob do tukových buniek, a takisto sú ako zdroj energie čiastočne využívané aj tukové zásoby.

Svoju rolu v tomto procesu hrá aj hormón inzulín, ktorý sa v podžalúdkovej žľaze tvorí podľa toho, koľko sacharidov zjete. Inzulín má na starosti „dopravu“ glukózy (krvného cukru) do všetkých tkanív a orgánov. Ak zrazu cukor chýba, dostaví sa tzv. abstinenčné prejavy v podobe „cukrovej chrípky“. 

Deň, týždeň alebo mesiac?
Ako dlho trvá sacharidová chrípka? 

Doba trvania sacharidovej chrípky je veľmi individuálna. Platí u nej obvykle pravidlo, že čím je obmedzenie sacharidov výraznejšie, s tým väčšou razanciou udrie. Prvé prejavy sa objavujú už počas prvého týždňa keto stravovania a môžu odznieť veľmi skoro alebo trvať aj 2 týždne. 

Pokiaľ to však s ketónovou diétou myslíte vážne, neostáva nič iné, než zatnúť zuby a vydržať. Odmenou vám bude efektívne spaľovanie tukov a viditeľné výsledky už za veľmi krátku dobu. 

 

Jak dlouho trvá keto chripka

 

Prečo niekto sacharidovou chrípkou trpí a ďalší nie?

Už ste keto diétu skúšala a bolo vám mizerne, zatiaľ čo vaša kamarátka takmer ani nevedela, že niečo ako cukrová chrípka existuje a počas diéty nezažila žiadne nežiadúce stavy? 

Áno, skutočne to tak môže byť. Rovnako ako dobu trvania aj samotný priebeh sacharidovej chpky ovplyvňuje mnoho faktorov. Medzi najvýznamnejšie patrí:

  • predchádzajúce stravovanie,
  • genetika,
  • stres a jeho prežívanie,
  • psychické rozpoloženie
  • strata minerálov
  • miera dehydratácie a iné

Príznaky sacharidovej chrípky — na čo sa pripraviť?

Niekoľko prvých dní môže byť náročných, špeciálne u tých, ktorí boli zvyknutí na veľké množstvo sacharidov v jedálničku. Nebojte sa však ničoho — sacharidová chrípka vždy po čase odznie a vy sa budete nakoniec cítiť ešte lepšie než pred prechodom na keto stravovanie. 

Než sa telo vyrovná s touto zmenou, môžete sa stretnúť s jedným z týchto prejavov:

- slabosť,
- únava,
- malátnosť,
- bolesť brucha a hlavy,
- nevoľnosť,
- zlý psychický stav, 
- nespavosť,
- brnenie,
- chuť na sladké či tzv. vlčí hlad,
- smäd,
- zápach z úst.

Nenechajte sacharidovú chrípku prepuknúť! Vyskúšajte naše tipy

Ako sa zbaviť  sacharidovej chrípky? Verte, že omnoho lepšie je ju predchádzať! Pripravili sme pre vás niekoľko zaručených tipov, ktoré pomôžu znížiť pravdepodobnosť vzniku nízkosacharidovej chrípky alebo maximálne zmierniť jej priebeh. 

 

1. Dodržujte pitný režim

V priebehu všetkých low carb diét, vrátane proteínovej diéty, dochádza k výrazneiemu vylučovaniu vody z organizmu. Dostatočná hydratácia je preto úplne kľúčová. Po každom proteínovom jedle by ste preto mali vypiť 200—300 ml vody. Pozor na to, že piť je nutné aj napriek tomu, že nepociťujete smäd. Vďaka adekvátnemu pitnému režimu predídete slabostiam a bolesti hlavy.

2. Zamerajte sa na kvalitný nízkosacharidový jedálniček a detoxikáciu

Kvalitné proteínové jedlo je základ. Aby ste sa dostali do ketózy, je potrebné konzumovať jedlá bohaté na bielkoviny. Môžete ísť štandardnou cestou, a zahrnúť do nízkosacharidového jedálnička vo väčšej miere mäso, vajce, mliečne výrobky, ryby, morské plody a orechy. To však vyžaduje určité znalosti, plánovanie a tiež čas na prípravu zdravých pokrmov, ktorý má v dnešnej dobe len málokto. 

 

Sacharidová keto chřipka, jak ji předcházet.

Ak by ste radi zvolili pohodlnejší variant, ponúka sa vyskúšať kompletný redukčný keto plán, ktorý zahŕňa hotové proteínové jedlá. Tým si zaistíte vyvážený prísun bielkovín a tukov, ale aj všetkých potrebných vitamínov a minerálov. Dôkazom namiesto sľubov môže byť napríklad vynikajúci proteínový keto chlieb, proteínové polievky alebo proteínové kaše, ktoré si môžete pripraviť v mnohých variantoch podľa svojich chuťových preferencií. 

Keto chřipka, vhodná jídla.Proteínové palacinky s džemom plným vitamínov.

 

Ak chcete proces chudnutia ešte viac naštartovať, je vhodné pred začatím diéty detoxikovať organizmus prostredníctvom Detoxikačnej kúry Keto Care, ktorá telo zbaví škodlivých látok a metabolitov a lepšie ho pripraví na bezsacharidovú diétu

3. Nepreháňajte to s cvičením 

Pri ketodiéte je vhodné obmedziť aj športovú aktivitu. Obzvlášť, pokiaľ sa venujete náročnejším športom, ako sú cyklistické závody, kruhový tréning, beh či silové športy. V prípade, že máte dostatok energie, doprajte si prechádzku na čerstvom vzduchu alebo jógu, ktoré naopak môžu zmierniť prejavy sacharidovej chrípky. 

4. Nájdete si čas na odpočinok

S predchádzajúcim bodom sa spája čas na odpočinok, ktorý je počas keto diéty kľúčový. Telo potrebuje šetriť energiu a byť čo najviac v pokoji. Doprajte si preto čas na seba. Pojmite keto diétu ako celkovú zmenu životného štýlu a na chvíľku sa zastavte. Pusťte si film, ktorý ste dlho odkladali, začítajte sa do novej detektívky, začnite s meditáciou alebo si v pokoji vypočujte obľúbenú hudbu. To znie celkom lákavo, čo poviete? 

Důležitý odpočinek u sacharidové keto chřipky

5. Kvalitný spánok je základ

Nedostatok spánku a jeho zlá kvalita je hlavnou príčinou vyplavovania kortizolu, ktorý nie je nadarmo označovaný ako tzv. stresový hormón. Počas keto diéty je jeho zvýšená produkcia skutočne veľmi nežiadúca, pretože aj tak je organizmus vystavený stresu zo zmeny stravovacích návykov. Pre zmiernenie príznakov sacharidovej chrípky je preto zásadné sa dobre vyspať. Pomôcť vám môže arómaterapia, pravidelný režim, ložné vybavenie z príjemných materiálov alebo aj bylinkový čaj

6. Nezabúdajte na vitamíny a minerály

Zásadné je tiež dopĺňanie vitamínov a minerálov. Pri ketóze dochádza k odvodňovaniu organizmu, ktoré so sebou nesie zvýšené straty dôležitých minerálov ako je sodík, draslík a horčík

Práve nedostatok týchto minerálov vedie k svalovým kŕčom, bolestiam hlavy, zvýšenej nervozite či práve problémom so spánkom. Naše proteínové jedlá preto obsahujú všetky potrebné vitamíny a minerály, aby prípadný priebeh sacharidovej chrípky čo najviac zmiernili. Vyskúšajte napríklad proteínové ovocné smoothie.



Smoothie proti sacharidové chřipce

Skúsenosti s keto diétou a sacharidovou chrípkou

Aj napriek všetkým možným počiatočným úskaliam prináša keto diéta mnoho výhod. Rozprávať by o nich mohlo mnoho žien, ktorým pomohla k vysnívanej postave. A to rozhodne stojí za prekonanie nepohodlia a sebazaprenie, čo myslíte?

A pretože vieme, že zdieľané trápenie je polovičné, môžete o svojich skúsenostiach s keto diétou a sacharidovou chrípkou diskutovať v našej facebookovej skupine alebo sa pokojne obrátiť na našu výživovú poradkyňu, ktorá je vám dennodenne k dispozícii. 

 Zkušenosti se sacharidovou chřipkou

Fandíme vám a držíme palce, aby malo vaše chudnutie a prípadná sacharidová chrípka čo najhladší priebeh. 

Vyskúšajte jedlá s vitamínmi pre boj s keto chrípkou
E-shop s keto jedlami

 

 


 

Dámy, ide to ľahko :)

Eva Velmi vytížená

32 let „Nejsnadnějšíhubnutí“
Teraz, po týždni užívania, som odhodlaná pokračovať ďalej. 22. dan za mnou – som nadšená. Okolie si všíma! 3. týždeň – nemôžem tomu stále uveriť – ide to ľahko. neviem viac, čo by som napísala okrem výborného odporúčania a fotiek ako dôkaz :) *
Zuzka Kadeřnice
24 let „KetoFitdoporučuji“
KetoFit doporučujem každému, kto to s chudnutím myslí vážne a chýba mu k motivácii ľahký štart. *
Kateřina maminka
34 let „Vypadám lépe než na střední“
S váhou jsem se prala od 18ti let, vyzkoušela jsem snad vše, ale bez výsledku, měla jsem 96 kg. Až díky KetoFit jsem zhubla na váhu, kterou jsem měla naposledy na střední. *
Renáta zhubla jsem já i mé kolegyně
„KetoFit doporučuji kamarádkám“
Nikdy jsem nejedla sladké, přesto jsem bojovala s nadváhou. Myslela jsem, že bude těžké shodit, ale naopak. Z pár týdnů s KetoFit jsem dosáhla svého cíle. Až jsem se děsila jak to jde rychle :) *
Veronika máma 3 dětí
36 let „Je ze mě nový člověk“
Zdraví se mi rapidně zhoršilo, musela jsem ihned jednat. Hledala jsem, jak rychle a bezpečně zhubnout. Po dlouhém vybírání jsem šla do KetoFit . A teď? Kila dole, zdraví na 1* Díky! *
Všetky príbehy
 
 
 
Koupit Ketofit


* Výsledky KetoFit redukčný starostlivosti nie sú zaručené pre každého a líšia sa podľa individuálnych dispozícií. Pred začatím redukčnej starostlivosti odporúčame odovzdať odkaz www.ketofit.cz Vášmu lekárovi a poradiť sa s ním ohľadom postupu a vhodnosti.

Upozornění: Součást nízkoenergetické náhrady celodenní stravy určené pro snižování tělesné hmotnosti. Vzájemná kombinace proteinových potravin KetoFit zajišťuje veškeré základní živiny v potřebném množství na 1 den. Nevhodné pro těhotné a kojící ženy. Nepřekračujte doporučené dávkování. Dodržujte dostatečný příjem tekutin přinejmenším 1,5 litru na den. Nevhodné pro osoby do 18 let. Skladujte v suchu při teplotě 10–19 ° C. Chraňte před přímým slunečním zářením. Výrobce neručí za škody vzniklé nesprávným použitím. Dieta je plně funkční při nadváze.

Výrobce: 4FITNESS s.r.o. Příkop 843/4 60200 BRNO-STŘED, ZÁBRDOVICE IČ: 04213815 DIČ: CZ04213815

ppl visa master maestro verification
Získajte prehľad o zľavách a akciách

 
 
Buďte s nami každý deň