Pýtajte sa: +420 770 110 650


Ako sa dostať do ketózy?

Ketóza — žiadúci stav pre všetkých, ktorí sa snažia chudnúť. Ide vlastne o prirodzený proces, ktorý má pre telo mnoho zdravotných výhod. Ako sa dostať do ketózy? A čo sa pri nej deje vo vašom tele? Na úvod prezradíme, že cesta k nej nie je vôbec ľahká a prináša mnoho obmedzení. Existuje však niekoľko zaručených tipov, ktoré vám pomôžu si ju udržať a naštartovať redukciu hmotnosti. Aké sú to? Všetko vám prezradíme v našom článku.

 Jak se dostat do ketozy

Čo je to vlastne tá ketóza? 

Veľmi zjednodušene sa dá povedať, že nutričná ketóza je stav, pri ktorom v tele dochádza ku zvýšeniu hladiny ketolátok v krvi. K tomuto stavu dochádza v prípade, keď telo začne namiesto sacharidov alebo glukózy využívať ako primárny zdroj energie vlastné tuky

Ketóza se vyvinula počas evolúcie. Pri bežnej strave bohatej na sacharidy sa glukóza uchováva v pečeni, odkiaľ sa v prípade potreby postupne uvoľňuje. Ak telu nedodáme sacharidy, zásoby glukózy sa postupne vyčerpajú a telo začne ako zdroj energie využívať práve tuky vo forme ketónov — a to ako z prijatej stravy, tak aj z tukových zásob. Ketolátky alebo ketóny teda nahradzujú glukózu a naštartujú proces chudnutia. 

K tvorbe ketónov dochádza napríklad aj pri spánku a pri ďalších formách chudnutia. Okrem ketónovej diéty využívajú ich princípy napríklad aj proteínová diéta, Atkinsonova diéta či prvotná fáza Dukanovej diéty.

Ako sa rýchlo dostať do ketózy a ako ju poznať?

Ak si kladiete otázku „Za ako dlho sa dostanem do ketózy?“, potom vedzte, že existuje pomerne jasne daná odpoveď.  Obecne sa dá povedať, že do ketózy je možné dostať sa približne po 48 hodinách v prípade, že denný príjem sacharidov neprekročí 30—50 g (každé telo je, samozrejme, trochu iné). Ketóza sa dá určiť pomocou diagnostických prúžkov, ktoré dokážu odhaliť ketolátky v moči. 

Ďalšou možnosťou sú tzv. keto prúžky, ktoré sa dajú kúpiť bežne v lekárni. Najpresnejšou metódou je však meranie hladiny ketónov priamo v krvi. Laicky sa dá ketóza poznať aj podľa zvýšeného zápachu z úst, ktorý po čase vymizne (je potrebné dôkladne dbať na ústnu hygienu), hlavne na počiatku chudnutia sa môžu vyskytnúť aj pocity slabosti.  

Ako zostať v ketóze a využiť ju naplno na úspešné chudnutie? 

Už teda vieme, že akonáhle telo vyčerpá zásoby glukózy, postupne prechádza do ketózy a po 2–4 dňoch skutočne začína reálne chudnúť.  Aké kroky je nutné dodržať, aby k nej skutočne došlo? 

1. Znížte príjem sacharidov 

Prvý a zásadný krok pre naštartovanie ketózy. Ak celý život konzumujete stravu bohatú na sacharidy, je tento krok aj tým najťažším. Telo je zvyknuté na prísun rýchlej energie a pokiaľ mu ju naraz odoprieme, nenesie to príliš ľahko.

Našťastie počas ketózy nemusíte sacharidy eliminovať úplne. Miera obmedzenia sacharidov je pritom u každého človeka individuálna. Niekto sa do ketózy dostane už pri znížení denného príjmu sacharidov pod 50 g, iný potrebuje túto hranicu posunúť až pod 20 g. Obecne platí pravidlo, že čím je denný príjem sacharidov nižší, tým rýchlejšie sa do ketózy dostanete. Medzi zdroje glukózy sa nepočíta vláknina, ktorá je naopak pre keto stravovanie dôležitá.

Aké sacharidové produkty by ste mali vyradiť z jedálnička?

  biele pečivo a produkty z múky (pečivo, koláče, cestoviny)

  sladkosti (sušienky, mrazené krémy, sladké tyčinky, sušienky, dezerty)

  všetky sladené nápoje (kolové nápoje, limonády)

  slané pochutiny (zemiakové lupienky, tyčinky, krekry)

a ďalšie...

Jak se dostat do ketozy povolená jídla

 

2. Pridajte do stravy zdravé tuky 

Konzumácia zdravých tukov pomôže zvýšiť hladinu ketónov v krvi a dostať sa skôr do ketózy. Preto sa väčšina redukčných ketogénnych diét počíta práve zvýšeným príjmom týchto makroživín.

Medzi zdravé tuky patrí olivový olej, avokádový olej, kokosový olej, ale aj maslo či masť (živočíšny tuk). Dôležité je však vždy neprekračovať množstvo kalórií, pretože tuky sú, samozrejme, energeticky veľmi bohaté. 

3. Bielkoviny áno, ale s mierou

Zásadné je dbať aj na rozumné množstvo prijatých bielkovín, ktoré pri keto diéte slúžia ako prevencia straty svalovej hmoty. Nadbytok bielkovín však na druhej strane môže spomaliť nástup ketózy. Pečeň totiž počas glukoneogenézy dokáže prijaté bielkoviny premieňať práve na glukózu, ktorú potom telo využije ako zdroj energie. Ako už vieme, glukózu nie je možné eliminovať úplne — je potrebná napríklad pre správnu funkciu červených krviniek, ľadvín či mozgu. Ideálny príjem bielkovín v rámci redukčnej keto diéty by mal byť 1,2—1,7 g bielkovín na 1 kg hmotnosti.

4. Pravidelne sa hýbte

Na ketózu má blahodarný účinok aj pohyb. Dajte však pozor na to, že v počiatočných fázach keto diéty nie je vhodné sa príliš vysiľovať, pretože telo si musí na nízky príjem sacharidov najprv postupne zvyknúť a adaptovať sa na využívanie energie práve z tukov.

V udržiavacej fáze keto diéty však už môžete pohyb bez obáv zahrnúť do svojho denného režimu. Aj prechádzka či 10 minút cvičenia denne môže veľmi pomôcť ako vášmu chudnutiu, tak aj psychike. 

 

Jak se dostat snadno do ketozy

5. Stavte na keto diétu

Chcete chudnúť bez starostí a s jasným plánom? Nie je nič jednoduchšie, než vyskúšať diétny plán v rámci našej keto diéty KetoFit. Všetky keto jedlá, ktoré sú jej súčasťou, obsahujú ideálny pomer všetkých živín tak, aby ste sa rýchlo dostali do stavu ketózy a začali veľmi účinne chudnúť. Skvelé na keto diéte je aj to, že okrem chudnúcej fázy zahŕňa aj stabilizačnú fázu, ktorá slúži k postupnému návratu k bežnej strave. 

Navyše si pochutíte na mnohých skvelých jedlách, ktorých príprava nevyžaduje takmer žiadnu námahu. 


V rámci keto jedálnička si môžete pochutiť napríklad na: 

✅ proteínových kašiach,

✅ proteínových polievkach v rôznych chutných variáciách,

✅ zdravých proteínových cestovinách,

✅ proteínovom pečive, 

✅ omeletách, cestovinách, pizzi

ale aj mnohých sladkostiach.

Hlavné príznaky ketózy alebo ako poznám, že som v ketóze?

Dajte predovšetkým na svoje pocity. Pokiaľ sa nachádzate v ketóze, mali by ste veľmi skoro pocítiť príliv energie a nemal by vás trápiť hlad. Čo sa týka vizuálnej stránky, účinným ukazovateľom bude úbytok centimetrov aj kilogramov. Nezúfajte však, ak k tomu nedôjde tak rýchlo, ako si predstavujete — každé telo je iné a vyžaduje trochu iný čas, aby začalo chudnúť. 

 

Jak se dostat do ketozy s keto jídly

 

Ako si zostaviť jedálniček pri ketóze?

Možno sa pýtate, aké potraviny je vhodné pri ketóze zaradiť do chudnúceho jedálnička? Ak sa chcete rýchlo dostať do ketózy, je vhodné zamerať sa na tieto potraviny: 

✅ mäso (hovädzie, hydina, jahňacie a iné.)

✅ vajcia

✅ ryby a morské plody

✅ rastlinné oleje (olivový, kokosový olej a iné.) 

✅ živočíšne tuky (maslo, masť a iné.)

✅ listová zelenina (ľadový šalát, špenát, polníček (valeriánka), kel, cuketa, brokolica a iné.)

✅ ovocie s malým obsahom sacharidov (jahody, čučoriedky, maliny)

✅ mliečne výrobky (tvaroh, jogurt, mlieko, kyslá smotana a iné)

✅ orechy (pekanové, vlašské, pistácie, píniové, mandle a i.)

Aby ketóza rýchlo nastala a mala ľahký priebeh, je potrebné presne vedieť, koľko ktoré suroviny obsahujú sacharidov a akú majú energetickú hodnotu. To pre laikov nemusí byť práve ľahká disciplína.

Ak je to váš prípad a nechce sa vám riešiť skladba jedál, pomery jednotlivých živín, dostatočný prísun kalórií, vitamínov a iné, potom je ideálnym riešením ako sa dostať do ketózy práve keto diéta. Vďaka nej vám úplne odpadne starosť o prípravu jedál a všetko potrebné získate v rámci vami zvoleného diétneho plánu podľa toho, do akej miery chcete schudnúť. 

Vhodná jídla pro rychlou ketózu

 

 

Môže ketóza negatívne ovplyvniť zdravie?

Ketóza je prirodzený stav, ktorý sa u ľudí vyvinul v priebehu evolúcie. Dochádzalo k nemu v obdobiach nedostatku, kedy kľúčom k prežitiu bolo práve využívanie tukových rezerv. Preto sa dá jednoznačne povedať, že nie je nebezpečná, práve naopak. Počas ketózy preukázateľne dochádza ku znižovaniu hladiny LDL cholesterolu (tzv. zlý cholesterol) a zvyšovaniu hladiny HDL cholesterolu (tzv. dobrý cholesterol). Samozrejme, je počas diéty potrebné dodržiavať dostatočný príjem všetkých živín, vrátane vitamínov a minerálov. 

10 najväčších výhod ketózy

✅ Rýchly úbytok hmotnosti bez pocitu podráždenosti a únavy

✅ Pocit dobrej nálady

✅ Dostatok energie 

✅ Žiadny pocit hladu

✅ Absencia chuti na sladké a iné pochutiny

✅ Zlepšenie a zrýchlenie metabolizmu

✅ Chudnutie bez jo-jo efektu

✅ Zlepšenie kvality pleti a zníženie celulitídy

✅ Zníženie hladiny cukru v krvi

✅ Zníženie hladiny LDL cholesterolu a zvýšenie hladiny HDL cholesterolu 

Skúsenosti s ketózou  

Ak hľadáte dôkaz miesto sľubov, potom rozhodne čítajte ďalej. Vďaka ketóze a diéte KetoFit už úspešne schudlo viac než 100 000 žien

Príkladom môže byť príbeh mamičky Péti, ktorej keto diéta pomohla vrátiť sa späť do aktívneho života. Celý jej príbeh si môžete prečítať tu: moje skúsenosti s ketózou

Recenzie keto diéty a skúsenosti s ketózou

Ako nový človek sa vďaka keto diéte Ketofit cíti aj Eva, ktorej sa podarilo dosiahnuť svoju ideálnu hmotnosť a zbaviť sa zdravotných problémov. Prvým impulzom bol práve výhodný balíček, ktorý všetko odštartoval. Prečítajte si celý príbeh o Evinej ceste za vysnívanou postavou. 

 

Moje skúsenosti s keto diétou a ketózou

 

Prečítajte si ďalšie skúsenosti a recenzie našich spokojných klientok. Inšpirujte sa a začnite vďaka ketóze chudnúť ešte dnes.

 

Teraz už o ketóze viete takmer všetko.
A ak sa chcete dostať do ketózy a rýchlo schudnúť,
vyberte si z viac než 60 obľúbených keto jedál v e-shope.




 

 

 


 

Dámy, ide to ľahko :)

Eva Velmi vytížená

32 let „Nejsnadnějšíhubnutí“
Teraz, po týždni užívania, som odhodlaná pokračovať ďalej. 22. dan za mnou – som nadšená. Okolie si všíma! 3. týždeň – nemôžem tomu stále uveriť – ide to ľahko. neviem viac, čo by som napísala okrem výborného odporúčania a fotiek ako dôkaz :) *
Zuzka Kadeřnice
24 let „KetoFitdoporučuji“
KetoFit doporučujem každému, kto to s chudnutím myslí vážne a chýba mu k motivácii ľahký štart. *
Kateřina maminka
34 let „Vypadám lépe než na střední“
S váhou jsem se prala od 18ti let, vyzkoušela jsem snad vše, ale bez výsledku, měla jsem 96 kg. Až díky KetoFit jsem zhubla na váhu, kterou jsem měla naposledy na střední. *
Renáta zhubla jsem já i mé kolegyně
„KetoFit doporučuji kamarádkám“
Nikdy jsem nejedla sladké, přesto jsem bojovala s nadváhou. Myslela jsem, že bude těžké shodit, ale naopak. Z pár týdnů s KetoFit jsem dosáhla svého cíle. Až jsem se děsila jak to jde rychle :) *
Veronika máma 3 dětí
36 let „Je ze mě nový člověk“
Zdraví se mi rapidně zhoršilo, musela jsem ihned jednat. Hledala jsem, jak rychle a bezpečně zhubnout. Po dlouhém vybírání jsem šla do KetoFit . A teď? Kila dole, zdraví na 1* Díky! *
Všetky príbehy
 
 
 
Koupit Ketofit


* Výsledky KetoFit redukčný starostlivosti nie sú zaručené pre každého a líšia sa podľa individuálnych dispozícií. Pred začatím redukčnej starostlivosti odporúčame odovzdať odkaz www.ketofit.cz Vášmu lekárovi a poradiť sa s ním ohľadom postupu a vhodnosti.

Upozornění: Součást nízkoenergetické náhrady celodenní stravy určené pro snižování tělesné hmotnosti. Vzájemná kombinace proteinových potravin KetoFit zajišťuje veškeré základní živiny v potřebném množství na 1 den. Nevhodné pro těhotné a kojící ženy. Nepřekračujte doporučené dávkování. Dodržujte dostatečný příjem tekutin přinejmenším 1,5 litru na den. Nevhodné pro osoby do 18 let. Skladujte v suchu při teplotě 10–19 ° C. Chraňte před přímým slunečním zářením. Výrobce neručí za škody vzniklé nesprávným použitím. Dieta je plně funkční při nadváze.

Výrobce: 4FITNESS s.r.o. Příkop 843/4 60200 BRNO-STŘED, ZÁBRDOVICE IČ: 04213815 DIČ: CZ04213815

ppl visa master maestro verification
Získajte prehľad o zľavách a akciách

 
 
Buďte s nami každý deň